[West-Sahara] Fwd: FW: FW: herkomst lading Oramalia

Frank Willems fwillems op antenna.nl
Wo Dec 23 11:11:51 CET 2020

Het tankschip Oramalia heeft ondertussen weer koers gezet naar het
zuiden. De bestemming zoals die wordt aangegeven is nu Lissabon.
Het blijft omnduidelijk wat er hier is gelost en voor welk bedrijf.
Vertom reageert mistig en agressief op de aantijgingen.

-------- Doorgestuurd bericht --------
Onderwerp: FW: FW: herkomst lading Oramalia
Datum: Tue, 22 Dec 2020 15:57:41 +0000
Van: Arjan de Jong <arjan op vertom.nl>
Aan: fwillems op antenna.nl <fwillems op antenna.nl>
CC: Maurice Lelieveld <maurice op vertom.nl>, Sifra 't Jong <sifra op vertom.nl>

Geachte heer Willems,

Bedankt voor uw nadere uitleg omtrent West-Sahara.

Helaas is het u niet helemaal duidelijk wat een haven agent doet. U bent
van mening dat wij verantwoordelijk zijn voor de formaliteiten van de
lading. Dit is feitelijk onjuist. Uw aantijging dat wij medewerking
zouden verlenen aan de herkomst van een product dat in een oorlogsgebied
is ontvreemd, mist iedere rechtsgrond. Feitelijk is dit laster en hoop
niet dat dit de werkwijze is van uw stichting.

In hoeverre uw beweringen juist zijn, kunnen wij niet toetsen. Wij
zullen uw mail doorzenden naar onze cliënte. Echter bestaat hier bij u
eveneens onwetendheid. Wij verlenen een dienst aan een rederij. Deze
overeenkomst is omgeven met diverse voorwaarden waaronder geheimhouding.
Civielrechtelijk zijn we daar gewoon aangehouden en uit dien hoofde
kunnen wij de naam van de cliënte niet aan u geven. Het zou geen
positieve impact op de samenleving geven als wij onszelf boven de wet
gaan stellen. In ons democratische rechtstaat zijn er genoeg
mogelijkheden om misstanden aan de kaak te stellen. Indien u overtuigd
bent van uw gelijk adviseer ik die weg te bewandelen en geen
ongefundeerde aantijging aan ons adres.

Nogmaals wij zullen uw e-mail doorzenden aan onze cliënte en hun reactie
met u delen.

Hoogachtend,
Namens Vertom Agencies B.V.

A.A.H. de Jong