[West-Sahara] Wie kent Lumiere?

Nicolien Zuijdgeest info op nicolien.com
Wo Feb 18 10:48:26 CET 2015

Dag allen,

In de geschiedenis zijn verschillende anti-Polisario initiatieven geweest op diverse terreinen, bv. mensenrechtenschendingen bij Polisario, corruptie bij hoge Polisario officials, misbruik van voedselhulp en beschuldigingen van steun aan terroristische groepen.

In alle beschuldigingen zit een kern van waarheid.

Bijna alle initiatieven die ik me herinner hadden Nederlandse of Spaanse wortels omdat individuen erachter connecties met die landen hadden/hebben.
Voor mij is dit bericht 'meer van hetzelfde', een tweejaarlijkse poging van de Marokkaanse overheid om de aartsvijand zwart te maken.

Wil je meer info dan is het het snelste om de Polisario- support commitees in Spanje te benaderen om meer info.

Groet,

Nicolien Zuijdgeest

Facilitator of change | organization and team development | trainer and coach | writer and researcher | arabist

Mobile: +31-6-25073508
Twitter: NicolienZ
www.nicolien.com

Mede mogelijk gemaakt dankzij mijn mobiele eenheid Eifoon.

Op 17 feb. 2015 om 20:53 heeft Sjors Beenker <sbeenker op yahoo.com> het volgende geschreven:

Hai makker/Frank,
wat dacht je van de vertalingen naast elkaar leggen?!
Ik lees naast jouw "Nederlandse niet-gouvernementele organisatie met de naam Lumiere", Spaans (ONG holandesa), Marokkaans (ONG néerlandaise);
maar iets heel anders in 't Engels (Spanish NGO), Duits (spanische NGO);
en in 't Italiaans noemt 't artikel die NGO niet...
Bij 'n groter aantal referenties (o.a. Frans), zou dat verschil "is 'Lumiere' NL of Spaans?" nog nijpender/duidelijker kunnen worden.
Ben benieuwd naar andere reakties m.b.t. 't vraagstuk.
Gooi 't eventueel op facebook!
2u53 is bedtijd voor mij! Vrede vanuit Bangkok, SjorsG.L.J. Beenker