[West-Sahara] Fw: negenvoudig excuus en een update

Sjors Beenker sbeenker op yahoo.com
Za Nov 16 01:06:06 CET 2013

Hai Frank,
ter info de reaktie van Stephane Eshuis.

de 3e donderdag van november en december waren al gepland, dat snap ik best.
Weet je of er in januari of februari iets gaat spelen?
Alvast 'n voorspoedig 2014 (of voelt extreem vroeg?), Sjors

On Friday 15 November 2013, 20:47, Stephane <s.eshuis op planet.nl> wrote:

Hallo Sjors,
we hadden inderdaad beloofd dat we met hen van de
West Sahara en jij nog eens op dit thema terug zouden komen.
Dat kan mi best ergens eerste half jaar
2014 en met ook vertegenwoordigers uit de Amsterdams Marokkaaanse
gemeenschap.
Groet, Stephan
From: Sjors Beenker

  ik Frank Willems die ons met de West Sahara vertegenwoordigster informeerde
  over de stand van zaken. Tijdens mijn reis door West Afrika bleef hij me
  updaten en zo sprak ik daar aktivisten van formaat. Wellicht een onderwerp
  voor 'n Amsterdams vredescafe?! Toon ik ook foto's uit mijn facebook folder
  'Marokko' [heb(ben) j(ulli)e 'n facebook account?], informeert Frank ons weer
  over wat BuZa minister Timmermans (niet) doet voor die oorspronkelijke
  bewoners enz.
>Zou er 'n mogelijkheid zijn om dan diverse Amsterdamse
  Marokkanen mee te laten denken/diskussieren?

>Vrede en alle goeds,  Sjors
>

>On Wednesday 13 November 2013, 22:14,  Frank Willems <fwillems op antenna.nl> wrote:
>
>Tijdens een bezoek in oktober van de Amerikaanse  vredesonderhandelaar Christopher Ross worden demonstranten in het bezette  deel van West-Sahara zwaar mishandeld.
>http://www.wshrw.org/los-ninos-saharauis-no-han-escapado-a-la-brutal-intervencion-de-marruecos-durante-la-visita-del-sr-ross-testimonio/
>
>Op
  10 oktober was het Nationale tentdag in de Saharaanse republiek om de
>grote
  Gdeim Izik manifestatie te herdenken. Correspondent Lennart Hofman
>was in
  het bezette gebied.
>https://decorrespondent.nl/215/mensenrechten-zijn-slogans-geworden/15429260-53d88b2c
>Meer
  nieuws over Gdeim Izik:
>http://www.wsrw.org/a105x2503
>http://www.thenation.com/article/176968/letter-western-sahara-land-under-occupation
>
>Film
  festival
>De Marokkaanse cineast Nadir Bouhmouch heeft het FiSahara
  filmfestival in de
>vluchtelingenkampen bijgewoond. Zijn film, "De Makhzen
  en ik", heeft de
>derde prijs gewonnen. De Witte Kameel, de eerste prijs,
  ging dit jaar naar
>Mayibuye van de Zuid-Afrikaanse Moabi Milly.
>http://www.festivalsahara.com/
>Conferentie Abuja,
  Nigeria
>Tijdens een conferentie in Nigeria is een oproep gedaan aan de
  Afrikaanse
>Unie om Marokko te straffen als het niet meewerkt aan de
  oplossing van het
>conflict in West-Sahara, op de wijze zoals Zuid-Afrika is
  aangepakt.
>http://allafrica.com/stories/201310311608.html
>http://www.globalresearch.ca/liberation-delayed-the-independence-of-western-sahara-from-morocco/5356876
>
>De
  president van Algerije zegt dat de mensenrechten in West-Sahara
  moeten
>worden beschermd.
>http://allafrica.com/stories/201310301080.html
>
>Koning
  van Marokko doet daarna boos op Algerije en roept de ambassadeur
>terug. In
  Casablanca wordt betoogd voor het Algerijns consulaat. Er is
>geen personeel
  omdat het de Algerijnse Onafhankelijkheidsdag is. Een
>demonstrant klimt
  over het hek en haalt de Algerijnse vlag neer.
>http://news.yahoo.com/bitter-morocco-algeria-row-kings-us-trip-080050567.html
>
>Groene
  Mars-dag.
>Ter gelegenheid van de verjaardag van de Groene Mars heeft koning
  Mohamed
>een toespraak gehouden. Hij beschuldigde mensenrechten organisaties
  van
>vooroordelen maar noemde geen namen. Hij riep het Marokkaanse volk op
  hem
>steunen en eigen initiatief te tonen met betrekking tot
  West-Sahara.
>http://www.map.ma/en/activites-royales/hm-king-delivers-speech-occasion-38-anniversary-green-march
>http://news.yahoo.com/morocco-king-hits-back-w-sahara-rights-criticism-005119154.html
>
>Er
  wordt door Marokko een groots investeringsplan voor
  West-Sahara
>gepresenteerd om de "totale normalisatie" te realiseren.
>http://www.medias24.com/ECONOMIE/ECONOMIE/6032-Sahara-140-milliards-de-DH-seront-investis-en-10-ans.html
>
>USA
>De
  Amerikaanse  Secretary of State John Kerry heeft zijn rondreis
  in
>Noord-Afrika uitgesteld.
>http://news.yahoo.com/kerrys-north-africa-visit-postponed-algiers-154829283.html
>
>Koning
  Mohamed 6 zal 22 november op bezoek gaan bij president Obama.
>http://www.whitehouse.gov/the-press-office/2013/11/07/statement-press-secretary-visit-king-mohammed-vi-morocco
>
>West-Sahara
  mailing list: West-Sahara op ddh.nl