[West-Sahara] motie SP : dat moet beter

8162v7 op planet.nl 8162v7 op planet.nl
Za Feb 16 00:04:50 CET 2013

Hoi Semuel,

Ik ben het me je eens, ook al denk ik dat ik maar een deel kan doen. Wel ben ik na je suggestie afgelopen woensdag begonnen met een bijdrage over Westelijke Sahara op Timmermans' site voor suggesties over mensenrechten(beleid). Daar citeer ik natuurlijk ook uit mijn boek (Aminatou Haidar) en ik voeg ideeen toe. Nog even zien hoe het allemaal werkt, maar het begin is er.

Hartelijke groet,
Arne

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: west-sahara-bounces op ddh.nl namens seMUel Sahureka
Verzonden: vr 15-2-2013 23:43
Aan: fwillems op antenna.nl; west-sahara op ddh.nl
Onderwerp: Re: [West-Sahara] motie SP : dat moet beter

Beste Frank

Het indienen van de motie is op zich al een stap voorwaarts, het betekent dat de kwestie nu
onder de aandacht is gekomen van de nederlandse politiek. Mij lijkt nu een regelmatige en
intensieve lobby een grote noodzaak om de aandacht beter te kunnen 'vormen' en 'stroomlijnen'  naar een
breed politieke steun.

Misschien is het indienen van een petitie een volgende stap. Vraag is wie gaat het indienen,
welke organisatie? Bijvoorbeeld eentje met de naam de 'Oorspronkelijke' bewoners van
west Sahara. Maar de groep JULLIE dus kan het als zodanig ook indienen maar dan 'op verzoek van
de oorspronkelijke bewoners' van.....

Wat ik probeer aan te geven dat de Sahrawi in beeld moeten komen, en dat de naam Sahrawi net
zo normaal wordt gebezigd als de Berbers.

De Sahrawi moeten een 'gezicht' hebben.

Aan het indienen van de petitie moet een sterke lobby activiteit voor af plaatsvinden.

Ik hoor wel

Groetjes

seMUel