[Vredeslijst] Vredesavond in Amsterdam over o.a. Global Peace Index

fwillems op antenna.nl fwillems op antenna.nl
Wo mei 22 13:27:28 CEST 2019

Het is jammer dat ik de avond niet kan bijwonen want ik heb bedenkingen
bij die Global Peace Index 2019 van de steenrijke Australische
entrepeneur Steve Killelea die wordt omschreven als "a global
philanthropist focused on peace and sustainable development, with a
long, successful career in high technology and international business
development".
Dat Global Peace instituut is kennelijk gebouwd op het idee dat
vredesactiviteiten te koop zijn en dat is een beetje jammer voor degenen
die niet zoveel centjes hebben. Ik denk aan de mensen in West-Papoea en
West-Sahara. Op de website heb ik er naar gezocht, maar niets gevonden,
en kennelijk heeft het Instituut van de steenrijke Australiër geen
belangstelling voor de problematiek van de mensen die beroofd worden van
hun grondstoffen.

Ik hoop dus maar op een verslag van de avond waaruit ik meer kan leren
over de intrigerende Engelstalige global peace-business van Australische
Steve.

Frank