[Duurzaamlijst] Artikel over demoprojekt duurzame energie in Portugal

malika op dds.nl malika op dds.nl
Wo mei 29 20:16:07 CEST 2013

LEVEN MET DE ZON IN SOLAR POWER VILLAGE

2013-04-30 | BRON:iNSnet[1] | Malika Cieremans

Een leven in overvloed mét een goed geweten, gaat dat samen? Met deze
vraag reisde journaliste Malika Cieremans naar Zuid-Portugal. Hier ligt het
?Testfield for a Solar Power Village?, een teststation voor een
volledig duurzame nederzetting voor vijftig mensen. Het hart is de Solar
Kitchen: 100% natuurlijk en duurzaam, en zo lokaal als het maar kan.
Zonne-energie wordt gebruikt voor warm water, voor koken, bakken, drogen,
conserveren en electriciteit. En er is de mini-biogas-installatie,
ontwikkeld met onderzoekspartner T.H. Colhane. Zomer 2012 leefde een groep
onderzoekers vier maanden met deze puur natuur-energie. Hoe gaat dat eraan
toe?
[...]
Na alles wat ik gezien, gehoord en beleefd heb, ben ik overtuigd: Je
kúnt leven in overvloed, zonder de natuur of andere werelddelen uit te
buiten. Het werkt zelfs met eenvoudige technieken. En het is nog leuk
ook.

Lees het volledige artikel op:
http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.html?id=97166